מה זה מודל חשבוניות ישראל?

מודל חשבוניות ישראל שנכנס לתוקף בחודש מאי לשנת 2024 הוביל להתעניינות ערה בנושא. גולשים רבים שמעו על המונח בתקשורת וברשתות החברתיות, אך מעטים הם אלה שהספיקו להכיר בו מקרוב. עובדה זו הובילה אותנו להוציא סדרת מדריכים מקיפה שתיתן מענה בנושא. מדריך זה הינו הראשון בסדרה. במהלכה נסביר מהו המודל המדובר? מי פטור ממנו? ומי יכול לסייע בקבלת מידע נוסף בנושא? הישארו כאן ותצאו עם כל התשובות לשאלות שמסקרנות אתכם.

 

נעים להכיר – רפורמת חשבונית ישראל

הרפורמה החדשה שלשמה התכנסנו כאן היום מאפשרת לצמצם באופן ניכר את השימוש בחשבוניות פיקטיביות. נסביר שזו מחייבת עסקים שמוגדרים כ"עסק מורשה" לקבלת מספר הקצאה מיוחד עבור חשבוניות מס שהוצאו על סכום שעולה על 25 אלף ₪. חשוב לציין שמדובר בסכום לפני תוספת מע"מ ושמדובר בהכנסות שנוגעות לשנת 2024 ואילך. מספק ההקצאה הוא ייחודי לכל חשבונית והוא מונפק תוך שימוש במערכת חכמה ומקוונת שמפיקה מספר הקצאה לכל חשבונית. נציין שיש אפשרות להמשיך ולהנפיק חשבוניות ידניות, אך הדבר ידרוש כניסה לאתר רשות המיסים, כדי שניתן יהיה לקבל את מספר ההקצאה.

 

בדקו אם אתם צריכים לקחת חלק בשינוי

אחת השאלות הנפוצות ביותר שנשאלו בפורומים שמרכזים שאלות ותשובות בנושא חשבוניות ישראל נוגעות לעסקים שזכאים לקבלת פטור בהקשר זה. בחרנו שלא להתעלם מהשאלה המדוברת ובחרנו להציג בפניכם את הפרמטרים שנוגעים לעסקים שלא צריכים להתנהל בהתאם למודל:

  1. עוסק פטור
  2. בעלי עסקים שפטורים ממע"מ
  3. חשבוניות זיכוי ועוד

תמונה של חשבונית

צריכים לפעול לפי המודל? כדאי שתכירו בהליך הרישום

עסקים שצריכים להתנהל בהתאם למודל חשבוניות ישראל, צריכים ליישם את 3 השלבים הבאים:

  • רישום לאזור האישי של רשות המיסים (ניתן לראות סרטוני הדרכה דיגיטליים באתר של רשות המיסים שמסבירים את היישום של שלב זה)
  • ביצוע ומתן הסמכה לאדם מסוים שיהיה אחראי לפעול בשם העסק (שימו לב, שלב זה מצריך מסירת מידע רלוונטי, לדוגמא: מספרי טלפונים עדכניים, פרטי תאגיד ועוד)
  • חיבור לתוכנה שמפיקה את החשבוניות

 

הסתבכתם? יש למי לפנות!

התנהלות עם ענייני מס זה לא עניין של מה בכך. מדובר בתהליך שמצריך לא פעם הסתייעות מצד גורמים מוסמכים שמכירים בתחום מקרוב. אם אתם מרגישים שהלכתם לאיבוד בין כל האינפורמציה, עליכם לפנות לעורך דין מוסמך. שכן, הוא מכיר בכל הנוגע לתהליך, כך שיש באפשרותו להציג בפניכם את המידע הדרוש בכל עת.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את מודל חשבוניות ישראל שראה אור לאחרונה. בשלב זה אתם מכירים בו מקרוב ויודעים על מי הוא חל ומי פטור ממנו. זו העת לפנות לגורם מקצועי שילווה אתכם לאורך הדרך ויסביר מה עליכם לעשות בכל שלב. כך תוכלו להיות בטוחים שתתנהלו בהתאם לקבוע בחוק.

עורך דין מס

המאמר שימושי ?
שתפו עם החברים בקליק

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך